dinsdag 16 juli 2013

Rare maar toch uiteindelijk mooie dag.

De training van gisteren verliep nogal vreemd. Mijn trainster liep zomaar ineens weg. Gelukkig was iemand anders van de manege HCK bereid het over te nemen. Later bleek dat de voormalig trainster vond dat ik soms te veel mijn eigen ding deed en eigenwijs was. Klopt helemaal! Ik ben soms eigenwijs en doe dingen soms net even anders. 
Waarschijnlijk had ik zonder die eigenwijsheid überhaupt nooit paard gereden. Het is jammer dat het zo gelopen is, want ze is een goede meid met een goed hart. In mijn beleving heb ik altijd mijn best gedaan om samen een team te vormen en zo veel mogelijk de aanwijzingen op te volgen. Ik rijd nou eenmaal erg vanuit mijn gevoel en doe dan tussendoor wel eens een oefening waarvan ik voel dat mijn paard dat nodig heeft, zeker met inrijden.
Helaas heb ik dat blijkbaar niet goed besproken. Een goede leer voor mij, dat ik de volgende keer nog meer moet bespreken hoe ik ben, wat ik verwacht en dat ik ruimte moet hebben om soms zelf dingen uit te vogelen als ik iets niet op de “normale” manier kan.
Verder ging de training best goed. Veel tempowisselingen gereden, stap, draf, halt-houden en dan in drie passen weer in draf zitten. Ging op het eind heel goed. Het paard werd lekker actief en alert en ging prachtig nageven. Zeker toen mijn teugels iets langer waren gemaakt ging ze zelf aanleuning zoeken.

Later op de avond werd mijn dag helemaal goed gemaakt. Ik had vorige week een clinic zitten bestuderen op youtube van een meervoudig olympisch kampioene. Heel brutaal had ik daarover een berichtje aan haar gestuurd met wat linkjes naar filmpjes van mij en haar om eventuele tips gevraagd. En ja hoor ze heeft me geantwoord met een goede tip en zei dat ze bewondering voor mijn rijden had. Dat was toch wel weer een mooie opsteker!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten